søndag, maj 16, 2010

Løbegudstjeneste

I og med, at jeg er helt ny i løbeklubben, vidste jeg ikke helt, hvad det drejede sig om, da der blev annonceret kirkeløb med efterfølgende kaffe og rundstykker, men træningen skulle selvfølgelig passes. Det var en rigtig god oplevelse med kirkegang først, hvor præsten talte om filosofi som et overskudsfænomen, mest for den velhavende del af verden contra religion som et overlevelsesfænomen for mange fattige folk og så gik han videre til at fundere over, om løb var et overskuds- eller overlevelsesfænomen med tilbageblik på vores forfædre, hvor løb nok var overlevelse, hvorimod det nu om dage kan være begge dele. Til sidst erklærede han, at han selvfølgelig også skulle med på tur efter kirken, hvis vi ville vente på, at han fik skiftet kjolen ud med et mere passende outfit.
Og så kan man jo sige, at 30+ løbere fylder godt i en lille halvtom kirke til gudstjeneste
Efter de 4.5 km lange walk and run, for mit vedkommende, var der som sagt kaffe og hygge i konfirmandstuen-en god afvekslende træningsdag


Og så er denne lille skønhed landet på matriklen, nu har jeg vist også snakket om ny telefon de sidste 2 år, så det var vel på tide. Så skal jeg bare have lært alle funktionerne at kende, og så skal hun have sig en fin lille trøje

1 kommentar:

Mette G. sagde ...

Så er du da i hvert fald kommet hjem og har været sund på både sjæl og legeme :-) Spøg til side - lidt kirkegang ind i mellem er der nok ingen af os, der tager skade af.