tirsdag, januar 26, 2010

hueopskrift

Lene har efterlyst opskrift på huen,den er "hjemmelavet", men jeg deler selvfølgelig gerne.Jeg har ikke skrevet noget ned, men prøver alligevel
Alm 4 trådet strømpegarn, jeg har brugt ensfarvet blå og forskellige selvstribende rester
Pind 3.25
Der er slået 144 masker op, strik rib 2 ret med blå garn, 2 vrang med multi.
Strik 15 cm og tag derefter ind på hver pind. Jeg har ladet 4 blå striber fortsætte op og taget ind på begge sider af dem. Py ha, det er da svært at forklare på skrift.
altså * 2 ret (blå), 2 m. sammen, 30 m. i rib, 2 m. sammen.*, gentag 3 gange mere
næste række er så 2 ret(blå) 2 m. sammen 28 m. i rib, 2 m. sammen, und so weiter
Der tages ind på hver pind indtil der er 12-16 masker tilbage og derefter lige op til antennen er tilpas.
håber det er forståeligt

1 kommentar:

Lene sagde ...

Jamen Laila dog, så hurtigt behøver det da heller ikke at gå, men tusind tak, jeg vil straks gemme den, for vinteren er jo ikke ovre endnu. Måske vil det netop være din opskrift, der får mig til at tage hue på. Det skal i hvert fald prøves. Måske dukker den lige pludselig op på min blog. Overvejer allerede at give mit Rundstykke en pause - og den er jeg ellers lige begyndt på ;-))