torsdag, oktober 09, 2008

bilka

Hvad er det, der får en rimelig velbegavet nordjyde til at tage i Bilka en torsdag eftermiddag ??? egentlig var det et forsøg på at spare lidt tid, men Bilka var ikke gearet til rykind på den tid. Halvdelen af kasserne var lukkede, hvilket fik en mand til at brokke sig godt og grundigt over både Bilka og livet i al almindelighed
Han var jo i sin gode ret til at handle andre steder, men den tanke lå ham fjernt.
Træt efter en lang arbejdsdag havde jeg mest lyst til at be`ham holde kaje, men så var det altså lige han gav sig til at diskutere med sin kone, hvilke type hygiejnebind, hun måtte- og især ikke måtte bruge
Det var han selvfølgelig også den bedste til at udtale sig om, hvad ved en stakkels kvinde om den slags, men så kunne jeg jo i mit stille sind stå og more mig lidt over ham i stedet for, og så føles ventetiden pludselig anderledes kort

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

ja sådan kan "livsbetragtninger" pludselig ændre sig totalt...stakkels kone, eller stakkels mand? hvem skal man have ondt af?

Jane sagde ...

Stakkels kone. Tænk at hun for det første skal holde ham brokkerøven ud og for det andet vil han gudhjælpemig også bestemme hvilke hygiejnebind hun skal bruge.
Jeg er sikker på at en eller anden stand-up komiker kunne ha fået en hel del ud af at ha overværet den seance, fnis....